«بسیج لشگر مخلص خداست»

بسیج یعنی تداوم انقلاب، استمرار انقلابی گری

«بسیج لشگر مخلص خداست»

بسیج یعنی تداوم انقلاب، استمرار انقلابی گری

«دانشجویان بسیجی دانشگاه پیام نور آبادان»

۱۰ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

« برد آزاد بسیج دانشجویی »



تورا خدا ببینید کار ما به کجا رسیده است که ،آقای آیت اللهی که خود را از انقلابیون و مبارزین با سابقه می داند ، اگر خدا قبول کند! واگر راستی راستی بوده باشد!از خودش سخنانی در می کند که واقعا نوبر است!

آقای صانعی ، می گوید الآن وقت ان رسیده است که آمریکا وایران از هم بگذرند  وبیایند با هم دوست شوند و دوستانه به زندگی خود ادامه دهند و.... البته آقای آیت الله ، به ماندلا هم اشاره نموده است که بعد از 25 سال زندان همه را بخشیده ، ولی به شرطی وشروطه ها، که آنها که ظلم کرده اند بیایند بگویند ظلم کرده اند و بعد با هم دوست  وبه زندگی  آسوده خود در کنار مردمی که 25 سال مورد ظلم قرار گرفته اند ادامه دهند و...

آخه کسی نیست به آقای صانعی خدا پدر بیامرز مقداری حرف زدن یاد دهد ، که از روی منطق وواقعیت باشد ، که با این نوع در فشانی های بی عقبه وخالی از  حقیقت ، بعد عده ای می گویند ، چرا حاج حسین ، آقای شریعتمداری در کیهان که خداوند انشاء الله ایشان را برای این مردم وانقلاب سالم وسلامت نگه دارد وکیهانش را برای دادن بصیرت به جامعه والبته افشاگری های جانانه بر علیه بد خواهان ، فاسدین، توطئه گران ومنافقان وضد انقلابیون ،سراپا وپر رونق، ،مطالبی می نویسد که.......

البته این یک واقعیتی است که ،هیچکس در کشور ما توان،علم ،اطلاعات،بصیرت،شجاعت،دلزدگی از دنیا، همانند این مرد متعهد وبه قول مرحوم،عسکر اولادی ،سردار قلم ، ندارد، که به گوشه ی مطلبی که در جواب شیخ صانعی در مورد جنایات آمریکا داده است اشاره می کنیم ، که چرا باید آمریکا از ما بگذرد در صورتی که ما «مردم کشور اسلامی ایران»مورد ظلم بیش از ربع قرن آمریکا به وضوح قرار داشته ایم و...:

باید از آقای صانعی پرسید ملت ایران باید 25 سال حمایت آمریکا از رژیم جبار و غارتگر و مفسد پهلوی و کودتای 28 مرداد را فراموش کنند یا حمایت‌های کاخ سفید از رژیم متجاوز صدام و همه گروهک‌‌های ضد انقلاب را که هر کدام دست خود را در خون ملت ایران شستند؟ ترور و خرابکاری مورد حمایت سازمان سیا را از یاد ببرند یا تدارک کودتا و اعمال تحریم‌های ضد انسانی را؟ از خون 290 شهروند بی‌گناه هواپیمای مسافربری اغماض کنند یا ده‌ها هزار قربانی تسلیحات شیمیایی صدام که با چراغ سبز آمریکا مورد استفاده قرار گرفت؟یادآور می‌شود آشوبگران وابسته به ضد انقلاب در شعارهای معنادار فتنه سبز که در رسانه‌های آمریکایی نظیر رادیو فردا بازتاب پیدا کرد، مدعی بودند «مجتهد واقعی- منتظری، صانعی».این نکته نیز سزاوار گفتن است که برخی مقامات آمریکایی در طول 3 دهه گذشته و پس از انواع دشمنی‌ها با ملت ایران، پس از بازنشستگی مدعی شده‌اند ایران و آمریکا باید از یکدیگر بگذرند!

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۲ ، ۱۹:۴۲
بسیج دانشجویی


  • سفارش می کنم اورا (فرزند ارشد ایشان جناب حجت الاسلام سید محمود مرعشی نجفی) به دوری جستن از بی کاری و بطالت و صرف عمر عزیز در چیزهایی که نفعی ندارد . روایت شده است که : «ان الله تعالی شانه یبغض الشباب الفارغ  = خداوند تعالی , جوان بی کار را دشمن می دارد »
  • و سفارش می کنم به اینکه کیسه ای که درآن خاک مرقد ائمه طاهرین (علیهم السلام) و اولاد آنان و قبور اصحاب و بزرگان را جمع آوری کرده ام , برای تیمن و تبرک با من دفن نمائید و مقداری از آن را هم زیر صورت و قدری محاذی صورت بریزند  .
  • و سفارش می کنم او را به اینکه لباس سیاهی که در ماه های محرم و صفر می پوشیدم , با من دفن شود .
  • و سفارش می کنم به سجاده ای که هفتاد سال بر آن نماز شب به جا آورده ام , با من دفن شود .
  • و سفارش می کنم او را به تسبیحی از تربت امام حسین (علیه السلام) که با آن در سحرها به عدد آن استغفار کرده ام , با من دفن شود .
  • و سفارش می کنم به دستمالی که اشکهای زیادی در رثای جدم حسین مظلوم و اهل بیت مکرم او ریخته و صورت خود را با آن پاک می کردم , بر روی سینه در کفنم بگذارند .
  • و سفارش می کنم او را که پیوسته با طهارت و وضو باشد , چه آن خود سبب نور باطن و برطرف کننده آلام و اندوه ها است .
  • و سفارشش می کنم که جنازه مرا رو به روی مرقد مطهر بی بی فاطمه معصومه (سلام الله علیها) قرار داده , و در این حال یک سر عمامه ام را ضریح و سر دیگر را به تابوت بسته , به عنوان دخیل , و در این هنگام مصیبت و داع مولای من حسین مظلوم با اهل بیت طاهرینش را بخوانند .
  • و سفارش می کنم او را که جنازه مرا در حسینیه ای که برای عزای جدم تاسیس کرده ام قرار داده و همین عمل بستن عمامه را را تکرار کنند . بدین ترتیب که یک سرآن را به منبر سید الشهداء (علیه السلام) و سر دیگر با به تابوت بسته و همان گونه مصیبت وداع را بخوانند .
  • و سفارش می کنم او را که دامن همت به کمر زده و با اراده تمام و آهنین آماده ترویج دین حنیف و دفاع از مذهب حقه اثنی عشری باشد , چه این مذهب غریب است و با فریاد بلند آوا سر می دهد : آیا کمک کننده ای هست که دفاع از من کند ؟ و نمی بینیم کسی لبیک گفته و ناله او را پاسخ دهد مگر عده کمی که پروردگار کوششهای آنان را سپاسگذاری کند .
  • و سفارش می کنم به کم کردن معاشرت و همنشینی , زیرا معاشرت در این زمان هم منع دارد و هم خطر , و کم انجمنی است که خالی از بهتان و غیبت در حق مومنین و عیب جویی و تحقیر و ضایع کردن حقوق و برداری آنان باشد .
  • و سفارش می کنم او را بر صله رحم زیرا آن از نیرومند ترین اسباب توفیق و برکت در عمر و زیادی روزی است.
  • و سفارش می کنم او را به مداومت این دعا پس از ذکر رکوع خصوصا در رکعت آخر :

                 «اللهم صل علی محمد و آل محمد و ترحم علی عجزنا و اغثنا بحقهم»

         «پروردگارا ! بر محمد و خاندانش درود فرست و ترحم بر عجز ما کن , و به حق آنان پناهمان بده           و به دادمان برس» 

  • و سفارش می کنم کوشش کند که بدن من در همین کتابخانه دفن شود , حتی اگر در بیرون شهر قم اجل من فرا رسد .
  • فرزند حضرت آیت الله مرعشی می فرمایند : اینجانب انگیزه سفارش دفن در کتابخانه را از ایشان سوال کردم که چنین بیان داشتند : «حقیر با آنکه محل دفن مناسبی در حرم مطهر بی بی فاطمه معصومه (سلام الله علیها) برایم از سالیان قبل در نظر گرفته شده , لکن میل دارم در کنار کتابخانه عمومی زیر پای افرادی دفن شوم که به دنبال مطالعه علوم آل محمد (صلی الله علیه و آله) به این کتابخانه می آیند .»
  • سفارش می کنم به اندیشیدن در کتاب خدا و پند گرفتن از آن.
  • وبه زیارت اهل گورستان و قبور و اندیشیدن در اینکه آنان دیروز چه کسانی بوده و امروز چه شدند، و چگونه بودند؟پس چگونه گردیدند و کجا بودند ، و امروز کجا هستند؟
  • سفارش می کنم به زهد و بی اعتنایی به شئون دنیا؛ و راه و روش ورع و پرهیزگاری و احتیاط.
  • سفارش می کنم به مداومت قرائت زیارت جامعه کبیره ، اگر چه در هفته یکبار باشد.
  • سفارش می کنم به خواندن سوره یس بعد از نماز صبح هر روز یک مرتبه ، و نیز به خواندن سوره نبأ بعد از نماز ظهر ، و به خواندن سوره عصر بعد از نماز عصر و به خواندن سوره واقعه بعد از نماز مغرب و به خواندن سوره الملک بعد از نماز عشاء و تأکید می کنم بر آنچه یادآور شدم ، زیرا من شخصآ روایت می کنم این روش را از استادان بزرگوار خود و بارها تجربه کرده ام.
  • سفارش می کنم به مداومت تسبیحات جده ما ، زهرای بتول ، که روحم فدایش باد.
  • سفارش اکید دارم به نماز شب و استغفار در سحرها.
  • سفارش می کنم به نیکی کردن در حق فقرا و سادات و طلاب علوم دینی.
  • سفارش می کنم به شکیبایی در مصیبتهای روزگار ، خصوصا در میدان تیر حسودان ، پس بنگر به آنچه با پدر مظلوم و غریب تو کردند.
  • سفارش می کنم به اشتغال و کوشش در فراگرفتن علوم شرعی.       
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۲ ، ۱۴:۳۸
بسیج دانشجویی


روز دانشجو فرصتی برای روسای‌جمهور است تا به مطالبات جنبش دانشجویی گوش دهند، این نوشته در صدد است تا به بررسی حضور روسای‌جمهور در دانشگاهها بپردازد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ آذر ۹۲ ، ۱۳:۵۰
بسیج دانشجویی

 من وقتی به شرح حال شخصیت هایی که دانش را در نیا پیش بردند-چه قدیمی ها که غالباً هم ایرانی و شرقی و مسلمان بودند، چه جدیدی ها- نگاه می کنم، می بینم آن کسانی که توانستند هر دانشی را یک قدم به پیش ببرند، کسانی بودند که به بالاتر از نتیجه مادی این دانش اندیشیدند و خودشان را غرق آن کردند و خویش را به علم سپردند، تا آن علم هم خودش را به اینها سپرد.شما باید این روحیه را در دانشگاه ها زنده کنید. دانشجو را از اول اینطور تربیت کنید که فقط برای این تکه کاغذ که به او می دهند تا برود آنجا استخدام بشود، درس نخواند. این واقعاً عیب بزرگی است. باید این روحیه حب به علم، حب به تحقیق، عشق به اصل فراگیری و تحقیق را در دانشجویان تزریق کرد. قدری روح پارسایی را در دانشجو تزریق کنید؛ دانشجو قدری پارسا باشد. طالب علم، یک پارسایی طبیعی لازم دارد. هرچه که طالب علم به پارسایی نزدیکتر باشد، تجانس و تناسخ بیشتری با علم پیدا می کند و علم را بیشتر می پسند، بیشتر جذب می کند و بیشتر قدر  و مغتنم می شمارد.

آیت الله امام خامنه ای مدظله العالی در دیدار با گروهی از اساتید دانشگاه ها 1 / 10 / 1372

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ آذر ۹۲ ، ۱۱:۳۳
بسیج دانشجویی


چند روز بعد از گزارش صد روزه رئیس جمهور به مردم که از رسانه ملی و به صورت زنده پخش شد، که حاوی انتقادات بسیاری از عملکرد دولت های نهم و دهم بود، محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور پیشین را بر آن داشت تا طی نامه ای، از حسن روحانی برای انجام مناظره جهت روشن شدن حقایق دعوت نماید.

**تذکر: نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نمی گردد.
۸ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ آذر ۹۲ ، ۲۰:۰۱
بسیج دانشجویی


دانشجو بخاطر ویژگی های خاصی که با نام خود به خاطر می آورد همواره و در همه جای دنیا به عنوان مکان هندسی ویژه، تأثیرگذار و البته تأثیرپذیر شناخته می شود. نخستین و شاید پررنگ ترین این ویژگی ها جوان بودن این لایه پرتحرک جامعه است خصوصیتی که نشاط، تحرک، حس عدالت خواهی و آرمانگرایی و البته شتابزدگی را به یدک می کشد. کسب مدارج تحصیلی و رشد تفکرات آکادمیک، خصوصیت دیگری است که سرعت سیر تحولات عقیدتی و فرهنگی را در این بخش از بدنه جامعه بیشتر می کند. نکته دیگر، فضای باز اجتماعی و قومی در دانشگاه هاست که موجب می شود در مقطع زمانی کوتاه، میدان تقابل و آشنایی افکار بسیار متفاوت و البته متناقض در دانشگاه شکل بگیرد. نکته دیگری که شاید با شکل گیری نظام جمهوری اسلامی تا حدی به فراموشی سپرده شد، حضور گفتمان چپ در دانشگاه و تمایل دانشجو به این تفکر بخاطر حس مدرنیته بودن آن است. البته این جنس از تفکر با پیروزی انقلاب اسلامی پایگاه دانشگاهی خود را تا حد زیادی از دست داد اما در سالهای بعد و به ویژه در دهه هفتاد، با شکل جدیدی باز به فضای فکری کشور و به تبع آن به دانشگاه بازگشت. تمام این ویژگی ها کانالی را به نام دانشگاه ایجاد می کند و به دانشجو در حدود آن طول و عرض می دهد. با درنظر گرفتن تمام سنگ بناهایی که در هر برهه ای از زمان ساختمان تفکرات دانشجویی را شکل داده است، امروز ساختمان فکری و فرهنگی دانشگاه ترکیب نامنطقی است از انواع ارزش ها و ساختارهای حرکتی عدم توازن و تعادل در چینش آرمان های سیاسی و انقلابی. انقلابی و عدم فهم درست از جایگاه ارزش های اسلامی و احساسات ناسیونالیستی همراه با نظریه مخالفت با نظام و طرح انتقادهای افراطی علیه حکومت تنها شمایی از ساختار فعلی بخشی از فضای فکری دانشگاه های کشور است. شمایی که تنها از بعد تصادفی و لایه بیرونی این بخش به نظر می رسد. و این سطحی ترین و البته آسیب پذیرترین قسمت این بخش از دانشگاه است. در اصطلاح قشر خاکستری دانشجویان که به دلیل عدم شناخت کافی از حوزه ها و چهارچوب های سیاسی، به آسانی وارد زمین بازی شده و در نقش پیاده نظام با کمترین اهمیت و ارزش، متحمل بیشترین صدمه می شوند. در حالی که در پشت این لایه سطحی زیرساخت های پیچیده و گاها نامفهوم مبانی فکری نهفته است. یکی از تأثیرگذارترین پنجره های اتاق فکر دانشگاه شیشه های اعتقادی دانشجویان است. اولین راهی که برای به تزلزل کشاندن بنیان های فکری جامعه پیشنهاد می شود. واضح است که حرکت های ساختار شکنانه در این راه نمی تواند به شکل آنی صورت بگیرد که در این حالت مطمئنا با بسیج عمومی جامعه و حتی دانشگاه روبرو شد. بلکه ابتدا با وسیع کردن دایره های اعتقادی آغاز شده و در کمرنگ کردن خطوط اعتقادی شکل می گیرد. یکی از کانالهای حرکت به این سمت، کانال تبلیغ اندیشه های غربی در دل احساسات ملی گرایانه است. اندیشه های غربی به این معنی که با حذف اعتقادات دینی از زندگی اجتماعی، ذهن عمومی رامتوجه منافع فردی و به اصطلاح ملی نماید. که نمونه آن کم توجهی به مسئله اعتقادی انتفاضه فلسطین به بهانه حفظ منافع ملی است که در سال های اخیر در گفتمان بخشی از نظریه پردازان احزابی همچون کارگزاران و شاخه های اصلاح طلب، جای گرفته است و یا تلاش برای کاهش اختیارات رهبری به بهانه برقراری دموکراسی، که همگی در جهت کمرنگ کردن و در نهایت از بین بردن چهارچوب های اعتقادی به منظور تأمین منافع حزبی است که البته همیشه در قالب حفظ منافع ملی و با تهییج احساسات ناسیونالیستی مطرح می شود. و در نمونه آخر که گروههای چپ و اصلاح طلب با هدف از بین بردن اصل مبارزه با آمریکا و به فراموشی سپردن هویت 13آبان، سعی کردند تا با وارونه نشان دادن مناسبات سیاسی بین ایران و روسیه، 13آبان امسال (1389)، با شعار مبارزه با روسیه، مردم را در جهت مخالفت با آرمان امام(ره) بکشانند. آنچه به نظر می رسد این است که در وضعیت فعلی و در ساختار کنونی بخشی از دانشگاه ها، شأن دانشجو و گفتمان دانشگاهی تا حد حمایت از فرد یا حزبی خاص، دچار تنزل شده و به اندازه حرکت در مدار بسته بازی های سیاسی تحلیل رفته و بخاطر قرارگرفتن در دل افکار التقاطی و پشتیبانی از مواضع ضددینی به استحاله کشیده شده است که شاید مهم ترین عامل آن، زیر پا گذاشتن گزاره های اعتقادی و دینی و هنجارشکنی در چینش ارزش هاست. بطور قطع برای رسیدن به حالت ایده آل،بازگشت به اصول و عقاید و بازیافت ارزش ها و ضدارزش ها راهی جز چهارچوب بندی مجدد ساختمان فکری دانشگاه ها وجود ندارد. مهندسی صحیح گفتمانی در شأن فرهنگ غنی ایرانی- اسلامی کشور و متناسب با روند پیشرفت علمی و نرم افزاری در جهان، سامان بخشیدن به فعالیت ها و تحرکات دانشجویی و پاکسازی فضاهای فکری، سیاسی و فرهنگی دانشگاه ها از تفکرات افراطی و تحت کنترل غرب، راهکاری است که باید برای تعالی دانشجو و دانشگاه به کار گرفته شود.

نگارنده: فرزانه ولی نژاد دانشجوی دانشگاه بوعلی سینا

منبع: کیهان 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آذر ۹۲ ، ۱۴:۵۷
بسیج دانشجویی

« برد آزاد بسیج دانشجویی »

بعد از توافق ایران و 1+5 سوال هایی مطرح شده راجع به اینکه کدام طرف پیروز است.

جواب را باید در آنجا جست که کدام یک مجبور به تغییر سلوک خود شد. غرب که پیشتر برنامه هسته ای ایران را بهانه ای برای دشمنی علیه ملت ایران قرار داده  بود، با اعمال تحریم های ظالمانه، (تحریم هایی که به گفته آنان فلج کننده است و برنامه هسته ای ایران را متوقف می سازد) سعی در دستیابی به سه هدف داشتند؛

1- اعمال فشار بر اقتصاد جمهوری اسلامی، برای تنگ کردن معیشت مردم

2- جلوگیری از پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

3- بد نام کردن جمهوری اسلامی و گسترش ایران هراسی در جهان

اما با ارزیابی روند حرکت جمهوری اسلامی در طی سال های اخیر، در می یابیم که غرب در دستیابی به اهداف شرورانه اش ناکام مانده، چرا که جمهوری اسلامی با وجود تمام تهدید ها و تحریم ها و حتی ترورها، نه تنها برنامه ی هسته ای خود را پیش برد، بلکه در دیگر زمینه های علمی نیز، پیشرفت چشم گیری داشته است.

و از طرفی اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران و حضور بیش از 120 کشور، اعتماد به ایران در جهان را تثبیت  مقوله ایران هراسی را رد کرد.

حال که در حوزه اقتصاد به دلیل سوء مدیریت و سنگ اندازی بعضی اقتصادیون داخلی، اوضاع نابسامان شده، اینک ملت ایران سعی در تحقق حماسه اقتصادی برای شکست دسیسه های دشمن دارد. ملتی که به استکبار جهانی ثابت کرد که زمان زورگویی به این ملت گذشته، و این ملت در راه پیشرفت و تعالی، مقاومت و پایداری می کند و از تمام حق و حقوق خود، عقب نشینی نخواهد کرد. این امر در مذاکرات ژنو به وضوح  به دیده شد، هنگامی که غربی ها برای جبران شکست و ناکامی خود، سیاست بهانه جویی برای عدم توافق و ادامه تحریم را پیش کشیدند، زیرکی  و مقاومت دیپلمات های ایرانی، راه را بر آنان بست و توپ را در زمین دشمن انداخت  وهمان زمان که غرب برای وقت کشی شروع به پاسکاری کرد، بازهم شفافیت و قاطعیت ایران راه را بر آنان بست و ناکام ماندند. زیرا تاکتیک شان دیگر کارساز نبود و مجبور به تغییر این سلوک شدند، و بالاخره به قبول توافق موقت تن دادند. البته با تأکید بر این نکته که غرب تنها تاکتیک خود را تغییر داد نه استراتژی اش را!

این بدان معناست که آنها همچنان به زورگویی و دشمنی با ملت ایران پافشاری خواهند داشت و ملت ایران همواره، به مقاومت و شعار و اعتقاد مرگ بر استکبار و در رأس آن آمریکا ادامه می دهد.

 نوشته شده توسط یکی از دانشجویان دانشگاه پیام نور آبادان (نام ایشان محفوظ است)

 انتشار همزمان در برد بسیج دانشجویی در محوطه دانشگاه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آذر ۹۲ ، ۲۱:۴۲
بسیج دانشجویی





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آذر ۹۲ ، ۲۱:۳۹
بسیج دانشجویی





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آذر ۹۲ ، ۲۱:۲۳
بسیج دانشجویی

 

حجت الاسلام رحیمیان(نماینده سابق ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران):

همیشه دوست داشتم این خاطره را از زبان خود ایشان بشنوم. فاطمیه اول امسال به همین منظور راهی قم شدم .منزل مرحوم فاضل جلسه روضه بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آذر ۹۲ ، ۲۱:۰۸
بسیج دانشجویی